Geschiedenis

L.T.C. Anonymus is opgericht op 22 april 1925. De eerste jaren ging Anonymus zonder 'clubnaam' door het leven. De naamloze club speelde op een (beton)tegelbaan achter restaurant de Nieuwe Tuinbouw (nu Restaurant Boss) aan de Purmerenderweg in de Zuidoostbeemster.

In 1929 kreeg onze tennisvereniging officieel de naam L.T.C. Anonymus.

L.T.C. is de afkorting van Lawn Tennis Club

Lawn betekent gras, daar werd vroeger het meeste op getennist. Nu nog wel bijvoorbeeld op Wimbledon, maar de meeste tennisverenigingen in Nederland hebben nu banen met een andere ondergrond, zoals gravel, kunstgras en smashcourt.

In 1938 verhuisde L.T.C. Anonymus naar een stuk grond naast de spoordijk in Purmerend. Bij het spoorviaduct Purmersteenweg/Waterlandlaan, waar nu de Rabobank staat.

In 1958 werd begonnen met de aanleg van het huidige tennispark vlak bij treinstation Purmerend (Stationsweg 1), in de Bloemenbuurt. L.T.C. Anonymus speelt dus al bijna 65 jaar op dit (eigen) complex!

Inmiddels bestaat het tennispark uit vier smashcourtbanen: op de banen kan het gehele jaar door gespeeld worden (tenzij strenge vorst of sneeuw).

Wil je ook tennissen op ons park?

Ga naar het inschrijfformulier >>

In 2024 bestaat L.T.C. Anonymus 99 jaar! Op naar de 100!