Plannen

Renovatie tennispark in 2024

Het bestuur heeft sinds 2022 het voornemen ontwikkeld om de Smashcourt tennisbanen te vernieuwen. De huidige banen zijn in 2008 aangelegd en hebben een levensduur van ongeveer 15 jaar.

Bodemonderzoek

De laatste jaren is er bij flinke regenval snel sprake van wateroverlast. Om te laten onderzoeken of de fundering en drainage van de banen hiervan de oorzaak zijn, heeft het bestuur de gemeente Purmerend bereid gevonden een bodemonderzoek hiervoor te laten uitvoeren. Dit onderzoek is verricht in de zomer van 2022 door het bedrijf ASC dat ook in 2007 eenzelfde onderzoek had uitgevoerd.

Het eindrapport van het onderzoek uit 2022 kun je via button 1 openen en bekijken. Op basis van de conclusies van het rapport heeft het bestuur besloten tot renovatie, vernieuwen van de toplaag en de hekken op het park. Ook werd het plan opgevat een zogenoemde Pickleball baan te realiseren op de huidige oefenkooi.

Renovatiecommissie

Om het proces te begeleiden, werd een renovatiecommissie aangesteld bestaande uit drie leden van de onderhoudscommissie: Cor Koeman, Bert van Lieshout en Ton Schalk, aangevuld met de voorzitter van de vereniging.

De commissie adviseert het bestuur inzake dit renovatieproces. In het Projectplan (zie button 2) is te lezen hoe het proces van de renovatie is georganiseerd en verloopt. De renovatiecommissie en het bestuur laten zich ook adviseren door een verenigingsondersteuner van Spurd, Peter Bus. Gaandeweg het proces is gevraagd naar offertes bij drie door de KNLTB gecertificeerde aannemers en gekozen voor het bedrijf Wijnbergen Tennisbouw om de renovatie uit te voeren.

Aanvankelijke plan heroverwogen

Aanvankelijk zou besluitvorming al in het najaar van 2023 aan de leden worden voorgelegd, maar vanwege de extreme wateroverlast in de zomer en het najaar en financiële vraagtekens, is het aanvankelijke plan heroverwogen. Besloten is het fundament van de vier tennisbanen met 10 cm zand op te hogen, de hekken aan de spoorzijde te laten staan en de Pickleballbaan te laten vervallen. Hierdoor denkt de renovatiecommissie de wateroverlast tot een minimum te beperken en is het plan betaalbaar geworden.

Bekostiging

De bekostiging wordt gedeeltelijk uit eigen reserve betaald, voor een ander deel uit de zogenaamde bosa-subsidie en voor een deel uit donaties aangevraagd bij het RABO fonds en het VSB fonds. Het resterende bedrag zal worden geleend bij een bank en in 15 jaar worden afgelost. Meer gedetailleerd zijn de kosten weergegeven in het bestand 'Begroting renovatie' (button 3) en de financiering in het stuk 'Financieringsopzet' (button 4). Ook kun je de prognose bekijken ten behoeve van de financiering van de renovatie (button 5).

Extra Algemene Ledenvergadering

Het bestuur vraagt in een extra Algemene ledenvergadering op maandag 26 februari 2024 - aanvang 20.00 uur bij LTC Anonymus - aan de leden om in te stemmen met het renovatieplan en het bijbehorende financieringsopzet.